FAQ
Osoba, która pragnie zebrać pieniądze na realizację swoich zamierzeń, po dokonaniu prostej rejestracji określa, jaka kwota jest potrzebna i opisuje, na co planuje wydać pieniądze. Po zaakceptowaniu przez Zespół opis Celu Zbiórki jest opublikowany na Platformie. Od tej chwili można dokonywać wpłat, aby pomóc w zrealizowaniu zamierzeń. Gdy zebrana kwota osiągnie zamierzony pułap, pieniądze zostaną przekazane na wskazane przy rejestracji konto.
Tak! Zakładając Zbiórkę nie ponosisz żadnych opłat.
Zbieranie darowizn za pośrednictwem przelewów bankowych (a na tym właśnie polega Zbiórka za pośrednictwem PomocSięLiczy) jest całkowicie legalne. Nie jest „zbiórką publiczną”, więc nie wymaga dodatkowej rejestracji. Trzeba tylko pamiętać o zapłaceniu podatku od darowizn, jeśli ich suma w skali roku przekracza przewidziane prawem limity.
Autorem Zbiórki może być każda pełnoletnia osoba, która akceptuje zasady panujące na Platformie. W imieniu stowarzyszeń i fundacji Zbiórki mogą inicjować osoby upoważnione przez te organizacje. Na rzecz dzieci pieniądze mogą zbierać ich rodzice lub inni opiekunowie prawni.
Tak, ale tylko za pośrednictwem konta fundacji lub stowarzyszenia lub dla własnych dzieci. Jeśli masz wyjątkową sytuację, która uzasadnia założenie Zbiórki dla osoby trzeciej, skontaktuj się z Zespołem (info@change4good.pl).
Potrzebne jest tylko imię, nazwisko, adres e-mail i numer konta, na które będą przelane pieniądze. Jeśli zbiórka dotyczy leczenia, możemy zażądać dokumentów potwierdzających diagnozę. Dane wymagane przy rejestracji są niezbędne w celu prawidłowego przeprowadzenia Zbiórki. Jeśli nie chcesz, żeby Twoje imię i nazwisko było widoczne na stronie, możesz posłużyć się nickiem i avatarem.
Tak, pod warunkiem, że nie zmieniają istoty Zbiórki. Trzeba się w tym celu skontaktować z Zespołem Platformy na adres: info@change4good.pl
Nie ma takiego podziału. Wszystkie Cele założone na Platformie PomocSięLiczy są zbiórkami publicznymi. Każdy zweryfikowany Cel zostaje opublikowany dla nieograniczonego grona Odwiedzających.
Zgromadzone środki zostaną wypłacone na polecenie Autora Zbiórki w terminie 14 dni od jej zakończenia bądź od zgłoszenia (w trakcie trwania zbiórki).
Jeśli nie uda się uzbierać określonej kwoty, Zbiórka zostanie zamknięta, a wszystkie zebrane środki zostaną wypłacone Autorowi Zbiórki. Jeśli uzbierze się 20 zł lub mniej, środki zostaną przeznaczone na podopiecznych Fundacji Onkologicznej Rakiety.
Nie ma określonego czasu trwania. Zbióki są zamykane po osiągnięciu 100% celu, na żądanie Autora lub w momencie ustania zasadności ich kontynuowania (np. jeśli pieniądze na remont zostały pozyskane z innego źródła).
Tak. Jeśli jednak masz część niezbędnej kwoty z innych źródeł, albo wystarczy Ci tyle, ile już zebrałeś, dalsze zbieranie środków jest zbędne – zakończ Zbiórkę.
Tylko, jeśli darowizny otrzymane w ciągu pięciu lat przekroczą łączną kwotę 4 902 zł. Limit darowizny w obrębie rodziny w I grupie podatkowej (od małżonka, dzieci, wnuków, rodziców, pasierba, zięcia, synowej, rodzeństwa, ojczyma, macochy i teściów) - wynosi 9 637 zł; w II grupie podatkowej (dzieci rodzeństwa, rodzeństwo rodziców, dzieci, wnuki i małżonkowie pasierbów, małżonkowie rodzeństwa i rodzeństwo małżonków, małżonkowie rodzeństwa małżonków, małżonkowie dzieci i wnuków) - limit wynosi 7 276 zł; Związane z tym obowiązki względem Urzędu Skarbowego leżą po stronie Autora Zbiórki. Jeśli masz wątpliwości, skontaktuj się ze swoim Urzędem Skarbowym. Darczyńca nie płaci podatku.
Autor Zbiórki powinien powiadomić o niej swoją rodzinę i jak nawiększą liczbę swoich znajomych. Może rozesłać maile, ogłosić Zbiórkę na portalach społecznościowych, albo poinformować o niej w inny, skuteczny, legalny sposób. Zespół Platformy zadba o to, aby promować wszystkie Zbiórki, ale to Darczyńcy będą decydować o tym, komu pomóc.
Opisz Cel tak, aby wywołał pozytywne emocje w Darczyńcach. Napisz, dlaczego jest dla Ciebie bardzo ważny. Zilustruj opis ciekawymi zdjęciami. Powołaj się na Twoje dotychczasowe działania i przedstaw, co zmieni się w Twoim życiu, jeśli osiągniesz Cel. Promuj swój Cel za pomocą maili, portali społecznościowych, w rozmowach ze znajomymi. Udostępnij link do opisu Celu. Poproś znajomych, żeby przekazali innym informację o Twojej Zbiórce. Skontaktuj się z Zespołem (info@change4good.pl) w celu zamieszczenia Celu w kategorii Pilne. Ukaże się wtedy na początku strony głównej i będzie dodatkowo promowany przez Zespół.
Odszukaj wybrany Cel w obrębie kategorii, która Cię interesuje; kliknij w pole „Wesprzyj” i dalej postępuj według wskazówek na stronie. W ten sposób przekażesz pieniądze przelewem za pośrednictwem Operatora Tpay. Jest to całkowicie bezpieczne.
W ten sam sposób można dokonać darowizny zza granicy za pośrednictwem Pay-Pal.
Tpay to wiarygodny operator finansowy. Prawie wszystkie banki mają z nim umowy współpracy i zaufało mu wielu przedsiębiorców.
Nie ma żadnych zagrożeń dla wpłacanych kwot.
Nie ma możliwości cofnięcia darowizny przekazanej za pośrednictwem Platformy PomocSieLiczy.pl. Autor Zbiórki ma prawo zrezygnować z przyjęcia dedykowanych mu Darowizn. W takim przypadku przechodzą one na rzecz realizacji celów statutowych Fundacji Onkologicznej Rakiety.
Prosto, przejrzyście, skutecznie.
Po otwarciu kreatora (kliknięciu „Załóż Zbiórkę”) masz możliwość łatwego zamieszczenia zdjęcia oraz opisania, na co zbierasz pieniądze. W opisie powinny znaleźć się informacje, które zachęcą potencjalnego darczyńcę do dokonania wpłaty.
Kiedy zbiórka osiągnie wyznaczony przez Ciebie limit, masz jeszcze tydzień na zakończenie procesu. W tym celu zaloguj się na platformie i „odhacz” koniec zbiórki.